[PRNewswire] Ascensia Diabetes Care, 국제 혁신 대회 개최

입력 2017-09-14 16:36
[PRNewswire] Ascensia Diabetes Care, 국제 혁신 대회 개최

-- 세계적으로 확산되는 제2형 당뇨병 해결할 디지털 솔루션 발굴

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(리스본, 포르투갈 2017년 9월 13일 PRNewswire=연합뉴스) 오늘 제53회 연례 EASD(European Association for the Study of Diabetes) 회의에서 Ascensia Diabetes Care가 Ascensia Diabetes Challenge를 개최한다고 발표했다. Ascensia Diabetes Challenge는 당뇨병 관리를 지원하고, 제2형 당뇨병 환자의 삶을 개선하는 혁신적인 디지털 솔루션을 모색하는 국제 혁신 대회다. 이 대회의 목적은 당뇨병 혁신가들로부터 아직 발견되지 않은 솔루션을 발굴함으로써, 세계적으로 확산되는 제2형 당뇨병 관리를 해결할 새로운 방법을 찾는 것이다. 결선 진출자, 2위 및 1위에게는 아이디어 개발을 진전시킬 현금 상금을 수여한다. 총상금 규모는 200,000유로다.

Ascensia는 이 대회를 통해 제2형 당뇨병 관리 개선을 촉진하고, 개인, 건강관리 제도 및 사회에 부과되는 부담을 덜어줄 디지털 솔루션을 향한 큰 도약을 개발하는 업체를 지원하고자 한다. 이 분야에서 솔루션과 치료법이 매년 꾸준히 개선되고 있지만, 현재 개발 중인 이들 신규 기술은 대다수 추가적인 투자가 필요하다. 그래야만 제2형 당뇨병 환자가 자기 질환의 모든 측면을 더욱 제대로 자가 관리하도록 돕는 데 중요한 역할을 할 수 있기 때문이다.

Ascensia Diabetes Care CEO Michael Kloss는 “당뇨병 분야에서 혁신을 장려하고, 디지털 기술이 제2형 당뇨병 환자의 일상생활 관리법을 지원하는 방식을 재고하고자 하는 업체로서 이 대회를 개최하게 돼 무척 기쁘다”라며 “이 대회는 자사의 R&D와 더불어 당뇨병 환자를 위한 혁신적인 해결책에 대한 현대적 접근법을 대변한다”라고 말했다. 이어 “이 대회 자체만으로는 전 세계적으로 확산되는 당뇨병을 해결할 수 없다”면서 “그러나 이 대회는 새로운 당뇨병 솔루션 개발에서 중요한 단계임이 틀림없다. 이 대회의 목적은 당뇨병 관리에 일대 혁명을 불러올 잠재력을 지닌 신생 업체로부터 아이디어를 찾아 지원하고 양성하는 것이다. 이 대회를 통해 아직 발견되지 않은 원천으로부터 독특한 아이디어를 낼 수 있기를 바란다. 자사의 지원을 바탕으로 이들 아이디어를 전 세계 환자에게 제공할 수 있기를 바란다”라고 설명했다.

유럽, 아메리카 및 아시아태평양에서 대회에 아이디어를 제출할 수 있다. 유럽에서는 2017년 10월 1일부터 접수가 시작되고, 아시아태평양과 아메리카에서는 2017년 11월 6일부터 접수가 시작된다. 온라인 포털 ascensiadiabeteschallenge.com에서 아이디어를 제출하면 된다.

세계 곳곳에서 활약하는 독자적인 당뇨병 전문가와 디지털 건강 전문가를 비롯해 Ascensia의 의료, R&D 및 상업팀 팀원으로 구성된 심사위원단이 출품작을 평가하고, 결선 진출작과 우승작을 결정할 예정이다. 먼저 선정된 세 명의 심사위원은 임상 심리학자인 Dr. William Polonsky, 당뇨병과 디지털 건강에 특별한 관심이 있는 일반의 Dr. Masood Nazir, 제2형 당뇨병 블로거 Robin Swindell이다. 나머지 심사위원도 곧 발표될 예정이다.

미국 샌디에이고 Behavioral Diabetes Institute 소장이자 공동 설립자인 Dr. William Polonsky는 “행동 중재는 제2형 당뇨병의 자가 관리에서 중요한 열쇠”라며 “디지털 솔루션은 장기적으로 환자를 참여시키고, 지속가능한 행동 변화를 지원하는 데 절실하게 필요한 요소”라고 강조했다. 이어 “애석하게도 현재 디지털 솔루션은 환자의 수요를 충분히 만족시키지 못하며, 자가 관리와 장기적인 행동 변화를 효과적으로 지원하지 못한다”면서 “제2형 당뇨병의 부담을 덜어줄 다음 혁신을 찾고 시도하는 Ascensia Diabetes Challenge에 참여하게 돼 매우 기쁘다”고 설명했다.

제2형 당뇨병 환자이자 영국에서 활발하게 활동하는 블로거인 Robin Swindell은 “대부분의 제2형 당뇨병 환자와 마찬가지로, 나 역시 1년에 기껏해야 한두 시간 정도 건강관리 전문가를 보는 것이 전부다”라면서 “나머지 시간은 자가 관리에 의존하는 것”이라고 말했다. 이어 그는 “제2형 당뇨병 환자는 자가 관리에 더 좋은 지원을 제공할 혁신적인 디지털 솔루션을 찾아야 한다”면서 “개인화가 가능하고, 우리 생활에 맞출 수 있는 솔루션이 필요하다. 또한, 우리 상태를 더 제대로 파악하고 관리하며, 동기를 부여할 수 있는 정량적 데이터도 제공해야 한다. 디지털 솔루션은 이와 같은 수요를 충족시킬 수 있다. Ascensia Diabetes Challenge에 참여하게 되어 기쁘며, 이 대회가 나를 비롯한 당뇨병 환자에게 실질적인 영향을 미칠 새로운 혁신을 발굴하길 바란다”라고 말했다.

Ascensia는 이 디지털 대회를 개최하고자 열린 혁신 서비스 업체 yet2와 파트너십을 체결했다. yet2는 제출 과정과 초기 출품작 심사를 관리하게 된다. yet2는 출품작 관리를 촉진하고, 지적 재산을 검사하며, 심사 과정을 지원하기 위해 그동안 축적해온 열린 혁신 대회 경험을 활용할 예정이다.

Michael Kloss 대표는 “당뇨병에 집중하는 자사는 당뇨병 혁신 안건을 추진하고, 믿음직한 파트너로서 당뇨병 커뮤니티에 지속적인 지원을 제공한다”면서 “끊임없는 연구, 혁신 및 새로운 솔루션 개발을 향한 자사의 집념을 보여줄 것”이라고 덧붙였다.

Ascensia Diabetes Care에 관한 추가 정보: http://www.ascensia.com.

yet2에 관한 추가 정보: http://www.yet2.com.

미디어 문의:

Joseph Delahunty

VP, Global Head of Communications

Ascensia Diabetes Care

이메일: joseph.delahunty@ascensia.com

전화: +41-79-422-9286

출처: Ascensia Diabetes Care

Ascensia Diabetes Care Launches Global Innovation Competition to Find Digital Solutions to Help Tackle the Epidemic of Type 2 Diabetes

LISBON, Portugal, September 13, 2017/PRNewswire/ -- Today, during the 53rd Annual Meeting of the European Association for the Study of Diabetes (EASD), Ascensia Diabetes Care announced the launch of the Ascensia Diabetes Challenge, a global innovation competition that is seeking innovative digital solutions to support diabetes management and improve the lives of those living with type 2 diabetes. The challenge aims to find new ways to help tackle the management of the global epidemic of type 2 diabetes by unearthing undiscovered solutions from diabetes innovators. Finalists, runners-up and the winner will all receive cash prizes to support further development of their ideas from a total prize fund of €200,000.

Through the challenge, Ascensia aims to support companies who are developing the next big leap forward in digital solutions that could facilitate better type 2 diabetes management and help relieve the burden it places on individuals, healthcare systems and society. Although solutions and therapies in this area continue to improve year on year, many of the emerging technologies currently in development need further investment to ensure they can play a critical role in helping people with type 2 diabetes to better self-manage all aspects of their condition.

"At Ascensia we are excited to be launching this challenge, as we want to encourage innovation in our field and rethink how digital technology can help people with type 2 diabetes manage their day to day lives," said Michael Kloss, CEO Ascensia Diabetes Care. "This challenge represents the modern approach to finding innovative solutions for people with diabetes, alongside our own R&D. This challenge will not solve the diabetes epidemic on its own, but it is a critical step in the development of new diabetes solutions. It aims to find, support and nurture ideas from start-ups that have the potential to revolutionize diabetes management. We hope this challenge can generate novel ideas from undiscovered sources, and with Ascensia's support we want to be able to bring them to a global patient population."

The competition will seek submissions from Europe, the Americas and Asia Pacific with entries open from October 1, 2017 for Europe and November 6, 2017 for Asia Pacific and the Americas. Entries can be submitted via the online portal at ascensiadiabeteschallenge.com.

A judging panel, made up of independent experts from diabetes and digital health from across the world, as well as members of the Ascensia Medical, R&D and Commercial teams, will assess the entries and determine finalists and the winner. Dr. William Polonsky, a clinical psychologist, Dr. Masood Nazir, a general practitioner with a special interest in diabetes and digital health, and Robin Swindell, a type 2 diabetes blogger, have been confirmed as the first three judges, and additional judges will be announced shortly.

Dr. William Polonsky, President and Co-Founder of the Behavioral Diabetes Institute, San Diego, USA, explained, "Behavioral interventions are the key to enhancing self-management in type 2 diabetes, and digital solutions are desperately needed as a means to engage patients over the long-term and enable sustainable behavior change. Unfortunately, current digital solutions have not yet been able to fully address the needs of patients or effectively support self-management and long-term behavior change. I am thrilled to be part of the Ascensia Diabetes Challenge to try and find the next innovations to address the burden of type 2 diabetes."

Robin Swindell, a person with type 2 diabetes and active blogger from the UK said, "Like most patients with type 2 diabetes, I only see a healthcare professional for a couple of hours a year at most. For the rest of the time we rely on self-management. We need to find innovative digital solutions that can better support self-management for us. Solutions need to be able to be personalized and fit into their lives. They should also offer quantitative data that can help us to better understand and manage our condition and provide motivation. Digital solutions have the ability to address these needs. I am delighted to be involved in this challenge and hope it will unearth a new innovation that can make a real impact for me and other patients."

Ascensia has partnered with yet2, an open innovation services company, to launch this global challenge. yet2 will be managing the submission process and initial review of entries. They will use their experience with open innovation challenges to facilitate the review of entries, manage intellectual property screening and support the judging process.

Michael Kloss added, "As a company that is focused on diabetes, we want to be driving the agenda in diabetes innovation, demonstrate our ongoing support for the diabetes community as a trusted partner, and show our commitment to continued research, innovation and development of new solutions."

For further information about Ascensia Diabetes Care, visit: http://www.ascensia.com.

For further information about yet2, please visit: http://www.yet2.com.

Media Contact:

Joseph Delahunty

VP, Global Head of Communications

Ascensia Diabetes Care

E-mail: joseph.delahunty@ascensia.com

Phone: +41-79-422-9286

Source: Ascensia Diabetes Care

(끝)

<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>