코스피

2,455.91

  • 48.76
  • 1.95%
코스닥

678.19

  • 16.20
  • 2.33%
1/3

[비즈니스 유머] 홍보효과 - PR Effect

페이스북 노출 0

핀(구독)!


글자 크기 설정

번역-

G언어 선택

  • 한국어
  • 영어
  • 일본어
  • 중국어(간체)
  • 중국어(번체)
  • 베트남어
One hot day, the man driving back to his ice-cream company found himself in a traffic jam. He got an ice-cream from the back of his truck. Four sweltering children in the car behind watched him eat it. Feeling sorry for them, he gave some ice-cream to them too. In minutes he was surrounded by children. By the time traffic began to move, he had gone through four cartons. When he got back, he was called to the manager’s office. His boss smiled broadly and said to the man, who was expecting to be fired, it was the best PR the firm had had in years. Parents had been phoning in to thank the company.

무더운 날 아이스크림 회사 트럭이 교통체증으로 멈춰 섰다. 운전기사는 트럭 뒤쪽에서 아이스크림을 꺼내 먹었다. 뒤차에서 땀을 뻘뻘 흘리고 있는 아이 넷이 아이스크림을 먹고 있는 그를 바라봤다. 미안한 생각에 그들에게도 아이스크림을 건네줬다. 그러자 순식간에 아이들이 몰려들었다. 차가 다시 움직이기 시작할 무렵에는 아이스크림 네 통이 없어졌다. 회사에 도착하니 상사의 호출이다. 해고될 것이라고 생각하던 그를 맞은 상사는 희색이 만면해서 오랜만에 더없이 큰 홍보 효과를 올려줬다고 치하했다. 아이들 부모가 고맙다고 회사에 전화를 해온 것이다.

*traffic jam : 교통혼잡



[한경+ 구독신청] [기사구매] [모바일앱]  ⓒ '성공을 부르는 습관' 한국경제신문, 무단 전재 및 재배포 금지
- 염색되는 샴푸, 대나무수 화장품 뜬다

실시간 관련뉴스